Закон о прививках в сша

Закон о прививках в сша thumbnail

The article has been automatically translated into English by Google Translate from Russian and has not been edited.

Переклад цього матеріалу українською мовою з російської було автоматично здійснено сервісом Google Translate, без подальшого редагування тексту.

Bu məqalə Google Translate servisi vasitəsi ilə avtomatik olaraq rus dilindən azərbaycan dilinə tərcümə olunmuşdur. Bundan sonra mətn redaktə edilməmişdir.

Новый закон о вакцинации, принятый в штате Калифорния, запрещает ненадлежащее использование медицинских льгот, которые позволяют детям ходить в школу без нескольких или всех прививок. Закон отбирает у врача право последней инстанции в вопросах медицинского освобождения от прививок и позволяет расследовать отдельные случаи оформления таких исключений. Противники вакцинации считают, что теперь врачи побоятся освобождать от прививок даже тех детей, которые в этом действительно нуждаются.

Закон о прививках в сша

Фото: Depositphotosvaccin

Новый закон предоставляет широкие полномочия в вопросе медицинского отвода от прививок должностным лицам общественного здравоохранения, пишет CalMatters. Сторонники закона довольны тем, что последнее слово остается не за врачами и их могут привлечь к ответственности за частое оформление отводов. Сторонники говорят, что чем больше детей получат вакцины, тем безопаснее будут школы для всех детей.

Критики и противники опасаются, что закон фактически закроет доступ к медицинским отводам для детей, которым такие исключения действительно нужны. Оппоненты говорят, что врачи могут опасаться закона, и тысячи детей могут исключить из школ, если они не вакцинируются в соответствующее время и в требуемом объеме.

Что изменил новый закон

В Калифорнии дети должны быть привиты или иметь медицинское освобождение для посещения школы. Новый закон позволяет должностным лицам системы здравоохранения принимать окончательное решение об этих отводах и дает право отклонить их. Причины медицинских исключений должны по-прежнему следовать строгим указаниям, и теперь врачам будет запрещено взимать плату за обследования или формы, связанные с такими разрешениями.

Закон, подписанный губернатором на прошлой неделе, требует, чтобы врачи обследовали пациентов и представляли свои рекомендации департаменту здравоохранения штата. Затем чиновники сверят эти рекомендации с рекомендациями Консультативного комитета по иммунизации Центров по борьбе с болезнями или Американской академии педиатрии.

Сейчас штат не участвует в предоставлении ученикам медицинских отводов от прививок. Родители получают их от врачей и передают в школы, а школы с детскими садами обязаны представлять сводные данные в штат каждую осень. Штат не получает бланки освобождения или информацию о врачах. Начиная со следующего года, родители продолжат действовать по той же процедуре, но с 2021 года врачи будут отправлять исключения непосредственно в штат для проверки и распространения в школах.

По теме: Подросток из Кентукки заболел ветрянкой, пока судился с городом из-за отстранения его от школы через нежелание вакцинироваться

Как только закон вступит в силу 1 января, чиновники начнут рассмотрение всех медицинских исключений в школах, где вакцинировано менее 95% учащихся, а также отводов, полученных от врачей, которые подали 5 или более таких документов в течение одного года, изучат и данные школ, которые не сообщают информацию о прививках штату.

Если штат определит, что врач «вносит вклад в риск для здоровья населения», он сообщит об этом враче в медицинскую комиссию Калифорнии. Медицинский отвод, полученный от такого врача, будет отменен.

Дети с медицинскими исключениями, выданными до 1 января следующего года, могут сохранять это право до перехода в следующий класс. После 1 июля 2021 года учащиеся с временными медицинскими отводами должны будут получать новые каждый год.

Почему пришлось ужесточить правила

В течение нескольких лет вакцинация была горячей проблемой в Калифорнии, хотя почти 95% детских садов были полностью вакцинированы в прошлом учебном году. В то же время доля детских садов с медицинскими отводами. В прошлом году льготы имели 0,9% (или 4812) детских садов. В некоторых местах показатели выше: в 16 округах уровень вакцинации в детских садах был ниже 90%.

Подавляющее большинство детей привиты, так в чем же дело? Уровень вакцинации в Калифорнии действительно высок, но увеличение числа детей с отказами может привести к снижению так называемого коллективного или стадного иммунитета. Концепция такого иммунитета заключается в том, что, если вакцинируется достаточное количество детей, те, для кого прививки неэффективны или кого нельзя прививать по состоянию здоровья (например, у них аутоиммунные заболевания или терапия от рака), будут защищены, потому что все вокруг них привиты.

Общественная группа “Врачи за осознанное согласие” называет дезинформацией слова о коллективном иммунитете, если они касаются всех прививок. По словам представителей группы, незаразные болезни не должны требовать обязательной вакцинации, поскольку не передаются другим детям при контакте в группе – например, столбняк или гепатит В, хотя их вводят даже новорожденным.

По теме: Жителям Нью-Йорка запретили отказываться от вакцинации по религиозным соображениям

Противники говорят, что закон пытается решить проблему, которой не существует. Вместо этого он может заставить тысячи детей покинуть школу или быстро сделать целую серию вакцин, даже если у них есть законные медицинские исключения. В Калифорнии дети должны получить 15-16 прививок, чтобы попасть в детский сад. Некоторые из этих прививок комбинированные.

Оппоненты предлагают штату сосредоточиться на большем проценте детей, страдающих от таких заболеваний и состояний, как диабет, астма, аутоиммунные расстройства, а также таких состояниях, как аутизм. У них могут наблюдаться различные опасные реакции на вакцины.

Бой продолжается?

Роберт Ф. Кеннеди-младший, активный противник закона штата Калифорния, заявил, что его организация «Защита здоровья детей» намерена подать в суд на штат, чтобы заблокировать закон. Группа противников на этой неделе начала процесс, чтобы попытаться отменить новый закон с помощью избирательной меры, которая будет адресована ​​избирателям в ноябре следующего года.

Читайте также на ForumDaily:

Эпидемия началась слишком рано: в Калифорнии зафиксирована первая в этом сезоне смерть ребенка от гриппа

Посетители популярных мест в Южной Калифорнии могли заразиться корью

Израильская стюардесса умерла от кори: ей стало плохо на рейсе из Нью-Йорка

В двух штатах обнаружили смертельно опасный вирус, передаваемый комарами

Трамп пообещал избирателям искоренить СПИД и детский рак

Хотите больше важных и интересных новостей о жизни в США и иммиграции в Америку? Подписывайтесь на нашу страницу в Facebook. Выбирайте опцию “Приоритет в показе” – и читайте нас первыми. Кроме того, не забудьте оформить подписку на наш канал в Telegram – там много интересного. И присоединяйтесь к тысячам читателей ForumDaily Woman и ForumDaily New York – там вас ждет масса интересной и позитивной информации.

Источник

Что-то невероятное творится в украинском информационном пространстве с темой о прививках в последние дни! В моей ленте на Facebook по 10-15 постов в день. В комментариях ужас ужасный: «за», «против», «за, но не для нашего ребенка», «за, но не сейчас и не этой вакциной» и т.д.

Друзья и знакомые спрашивают: «А как у вас с прививками? А вы все делаете? А какая вакцина? А какие анализы сдаете?»

Итак, факты о том, как прививки происходят у нас (Нью-Йорк, США)

1) Мы приходим к нашему педиатру на плановый осмотр, и врач говорит: «Сегодня мы делаем такую вот прививку или вот такие комбинированные прививки. Жалоб относительно здоровья ребенка нет?»

2) Наш любимый доктор Вейнар делает прививку.

3) Рассказывает о возможных реакциях на прививку. Раньше ставил отметку в личной карточке, а теперь карточки электронные, поэтому сразу вносит данные туда и говорит, когда нужно делать следующие прививки. Желает хорошего дня.

Это все.

Вопрос, хочу ли я прививать ребенка, мне ни разу никто не задавал. Анализов никаких не делали. Вопросов о сроках годности, о составе, о производителе этих препаратов ни разу не задавала я. Мне это просто не приходило в голову.

Теперь о том, обязательны ли прививки. Речь идет исключительно о Нью-Йорке. Как дела в других штатах, я не знаю.

Вся информация по этому вопросу есть на сайте Департамента образования города Нью-Йорк. Для всех документов есть перевод на основные языки, которыми пользуются в мегаполисе (в том числе и русский).

Согласно закону штата Нью-Йорк об охране здоровья, все ученики муниципальных школ города Нью-Йорк должны пройти вакцинацию против таких заболеваний: дифтерия, коклюш, столбняк, корь, свинка (эпидемический паротит – ред.), краснуха, ветряная оспа, пневмококковая инфекция, гепатит В и гемофилический грипп. А с прошлого учебного года в этот перечень была добавлена обязательная прививка против менингококковой инфекции.

Календарь прививок в офисе нашего доктора

На сайте дается разъяснение, что научные исследования свидетельствуют о повышенной вероятности заражения непривитых учеников болезнями, которые можно предупредить вакцинацией. Поскольку ни одна вакцина не обладает стопроцентной эффективностью, отдельные привитые дети могут заразиться при контакте с ребенком, не прошедшим вакцинацию. Вспышки таких заболеваний в школах, где есть непривитые ученики, более вероятны.

«Если в вашей школе диагностирована любая болезнь, которую предупреждают вакцинацией, и против которой ваш ребенок не привит, Департамент здравоохранения имеет право не допускать ребенка в школу по меньшей мере до истечения одного инкубационного периода после выявления последнего случая заболевания. Так, в случае диагностики кори, непривитые ученики будут отстранены от занятий на весь срок вспышки и еще на 18 дней после обнаружения в школе последнего случая болезни», – написано в информационном письме для родителей.

Читайте также:  Может ли новорожденный пожелтеть от прививок

Статья 2164 Закона о здравоохранении предусматривает следующие два основания для освобождения от обязательной иммунизации:

(1) Родители отказываются от вакцинации ребенка, так как это противоречит их религиозным убеждениям;

(2) Лицензированный в штате Нью-Йорк врач говорит, что вакцинация может пагубно сказаться на здоровье ребенка.

Отвод на основании религиозных верований

Для освобождения от прививок по религиозным причинам администрация школы может запросить от вас письменное обоснование ваших антипрививочных убеждений. Родители должны своими словами описать собственные религиозные принципы, входящие в противоречие с проведением вакцинации. Также необходимо указать, возражаете ли вы против всех прививок, и если нет, то объяснить религиозные основания отвода конкретной прививки.

Письмо от вас, вашего адвоката, священнослужителя или другого лица, которое голословно утверждает наличие такого убеждения, не является достаточным для получения освобождения.

Если на основании поданного вами обоснования невозможно вынести решение, Департамент образования в течение десяти учебных дней с момента получения письма может запросить от вас дополнительную документацию. Обращаем внимание, что Закон о здравоохранении не предусматривает освобождения на основании личных, моральных, этических, научных или философских убеждений.

Документация в подтверждение религиозных взглядов подается ответственному лицу в своей школе. Это лицо направляет ваше письмо и документацию в офис директора Департамента по здравоохранению и в Отдел школьного здравоохранения. После рассмотрения вашего запроса вы будете извещены о положительном или отрицательном решении.

Отвод по медицинским показаниям

Для освобождения по медицинским показаниям у вас могут потребовать заполненный лицензированным в штате Нью-Йорк врачом «Медицинский запрос об отводе вакцинации», что свидетельствует об опасности одной или более обязательных прививок для здоровья ребенка. Форма есть в школе. В запросе следует указать, какие именно прививки могут быть губительными и в течение какого срока. Предоставленная вами документация для подтверждения необходимости отвода по медицинским показаниям будет направлена школой на рассмотрение в Отдел школьного здравоохранения. Медицинский отвод не является постоянным и действует не более одного года с даты выдачи.

Свои опасения в связи с проведением обязательных прививок следует обсудить с врачом ребенка.

Резюме: если нет веских причин для того, чтобы получить отвод от вакцинации, ребенок отстраняется от посещения занятий в муниципальной школе.

И напоследок. Для родителей, которые не хотят вакцинировать своих детей школьного возраста, есть несколько вариантов:

1) Получить медицинский отвод от вакцинации или доказать, что вакцинация невозможна из-за религиозных взглядов;

2) Перевести ребенка на домашнее обучение (homeschooling) или самостоятельное обучение без занятий в классе. В случае самостоятельного обучения без посещения школы ребенок остается закрепленным за своей зональной школой, получает учебный план и задания и сдает ежегодные тесты. Лично знаю семью, где девочка таким образом учится дома уже второй год. Родители отказались делать прививки, и после нескольких напоминаний ребенок был отстранен от посещения школы.

Нашему сыну в декабре исполнилось 5 лет. Ни перед его рождением, ни после у нас даже не возникал вопрос о том, делать прививки или нет…

Иммунизационная карта, которая подается в школу перед началом учебного года. И информационное письмо из школы, которое мы получили через неделю после начала занятий, в котором указано, что система показывает, что у нашего сына нет ещё одной прививки против ветрянки.

опубликовано 17/01/2018 16:44

обновлено 18/11/2018

– Интересные письма, Мир детства

Источник

Vaccination Schedule 2015[1]

Vaccination policy in the United es is the subset of U.S. health policy that deals with immunization against infectious disease. It is decided at various levels of the government, including the individual es. This policy has been developed over the approximately two centuries since the invention of vaccination with the purpose of eradicating disease from the U.S. population, or creating a herd immunity. Policies intended to encourage vaccination impact numerous areas of law, including regulation of vaccine safety, funding of vaccination programs, vaccine mans, adverse event reporting requirements, and compensation for injuries asserted to be associated with vaccination.

Regulation of vaccine safety[edit]

The United es Food and Drug Administration has the ity to enforce the safety of vaccines. The FDA requires that all new vaccines first be tested in laboratory settings and on animals,[2] and must then carry out a series of increasingly stringent tests in human subjects.[3] Once vaccines are duced to the market, the FDA regularly inspects their production facilities, tests their quality, and receives reports of adverse reactions.

In the 2012 case of Coalition for Mercury-Free Drugs v. Sebelius,[4] the United es Court of Appeals for the District of Columbia Circuit held that opponents of thimerosal-preserved vaccines lacked standing to challenge determinations by the Food and Drug Administration that the vaccines and their components were safe and effective.[5][6] Kavanaugh’s opinion, joined by Judith W. Rogers and Stephen F. Williams, therefore rejected the challenge on standing grounds.[5] The court further found it irrelevant that thimerosal was included in some versions of mand vaccines, because it was possible for those seeking to avoid the ingredient to receive thimerosal-free vaccines.

Vaccination schedule and mans[edit]

The Advisory Committee on Immunization Practices makes scientific ations which are generally followed by the federal government, e governments, and private health insurance companies,[7] including making ations for the vaccination schedule used in the United es.

All 50 es in the U.S. man immunizations for children in order to enroll in public school, but the specific vaccines required differ from e to e and various exemptions are available depending on the e. All es have exemptions for people who have medical contraindications to vaccines, and all es except for California, Maine, Mississippi, New York, and West Virginia allow religious exemptions,[8] while sixteen es allow parents to cite personal, conscientious, philosophical, or other objections.[9] An increasing number of parents are using religious and philosophical exemptions: reers have cited this increased use of exemptions as contributing to loss of herd immunity within these communities, and hence an increasing number of disease outbreaks.[10][11][12]

The American Academy of Pediatrics (AAP) advises physicians to respect the refusal of parents to vaccinate their child after adequate ion, unless the child is put at ificant risk of harm (e.g., during an epidemic, or after a deep and contaminated puncture wound). Under such circumstances, the AAP es that parental refusal of immunization constitutes a form of medical neglect and should be reported to e child protective services agencies.[13]

All vaccines ed by the U.S. government for its citizens are required for green card applicants.[16] This requirement stirred controversy when it was applied to the HPV vaccine in July 2008 due to the cost of the vaccine. In addition, the other thirteen required vaccines prevent highly contagious diseases communicable through the respiratory route, while HPV is only spread through sexual .[17] In November 2009, this requirement was canceled.[18]

Though the federal guidelines do not require written consent in order to receive a vaccination, they do require doctors give the recipients or legal representatives a Vaccine rmation ement (VIS). Specific rmed consent laws are made by the es.[19][20] Several es allow minors to legally consent to vaccination over parental objections under the mature minor doctrine.

School children[edit]

The United es has a long history of school vaccination requirements. The first school vaccination requirement was enacted in the 1850s in Massachusetts to prevent the spread of smallpox.[21] The school vaccination requirement was put in place after the compulsory school attendance law caused a rapid increase in the number of children in public schools, increasing the risk of smallpox outbreaks. The early movement towards school vaccination laws began at the local level including counties, cities, and boards of education. By 1827, Boston had become the first city to man that all children entering public schools show proof of vaccination.[22] In addition, in 1855 the Commonwealth of Massachusetts had established its own ewide vaccination requirements for all students entering school, this influenced other es to implement similar ewide vaccination laws in schools as seen in New York in 1862, Connecticut in 1872, Pennsylvania in 1895, and later the Midwest, South and Western US. By 1963, 20 es had school vaccination laws.[22]

These vaccination laws resulted in political debates throughout the United es as those opposed to vaccination sought to repeal local policies and e laws.[23] An example of this political controversy occurred in 1893 in Chicago, where less than 10 percent of the children were vaccinated despite the twelve year old e law.[22] Resistance was seen at the local level of the school district as some local school boards and superintendents opposed the e vaccination laws, leading the e board health inspectors to examine vaccination policies in schools. Resistance proceeded during the mid-1900s and in 1977 a nationwide Childhood Immunization Initiative was developed with the goal of increasing vaccination rates among children to 90% by 1979. During the two-year period of observation, the initiative reviewed the immunization records of more than 28 million children and vaccinated children who had not received the ed vaccines.[24]

Читайте также:  Когда начать прививку от энцефалита

In 1922, the constitutionality of childhood vaccination was examined in the Supreme Court case Zucht v. King.[25] The court ruled that a school could deny admission to children who failed to provide a certification of vaccination for the protection of the public health.[24] In 1987, a measles epidemic occurred in Maricopa County, Arizona and another court case, Maricopa County Health Department vs. Harmon, examined the arguments of an individual’s right to education over the es need to protect against the spread of disease. The court found it prudent to take action to combat the spread of disease by denying un-vaccinated children a place in school until the risk for the spread of measles had passed.[24] The Supreme Court has not since decided a vaccination man case, but noted in a subsequent case, Prince v. Massachusetts,[26] that the e had power over certain activities of children, including requiring that they be vaccinated.[27] The court in Prince said:

[T]he family itself is not beyond regulation in the public interest, as against a claim of religious liberty. And neither rights of religion nor rights of parenthood are beyond limitation. … Its ity is not nullified merely because the parent grounds his claim to control the child’s course of conduct on religion or conscience. Thus, he cannot claim freedom from compulsory vaccination for the child more than for himself on religious grounds. The right to practice religion freely does not include liberty to expose the or the child to communicable disease or the latter to ill health or death.[28]

Schools in the United es require an upd immunization record for all incoming and returning students. While all es require an immunization record, this does not mean that all students must get vaccinated. Exemptions are determined at a e level. In the United es, exemptions take one of three forms: medical, in which a vaccine is contraindicated due to a component ingredient allergy or existing medical condition; religious; and personal philosophical opposition. As of January 2021, 45 es allow religious exemptions, with some es requiring proof of religious membership. Until 2019, only Mississippi, West Virginia and California did not permit religious exemptions.[29] However, the 2019 measles outbreak led to the repeal of religious exemptions in the e of New York and for the MMR vaccination in the e of Washington. Prior to 2019, 18 es allowed personal or philosophical opposition to vaccination, but the measles outbreak also led to the repeal of these exemptions in a number of es. Five US es–Mississippi, West Virginia, California, Maine and New York–have eliminated religious and philosophical exemptions to school vaccination requirements.[9] Re studies have found a correlation between the rise of vaccine-preventable diseases and non-medical exemptions from school vaccination requirements.[30][31]

Mandatory vaccinations for attending public schools have received criticism. Parents say that vaccine mans in order to attend public schools prevent one’s right to choose, especially if the vaccinations could be harmful.[32] Some people believe that being forced to get a vaccination could cause trauma, and may lead to not seeking out medical care/attention ever again.[33] In the constitutional law, some es have the liberty to withdraw to public health regulations, which includes mandatory vaccination laws that threaten fines. Certain laws are being looked at for immunization requirements, and are trying to be changed, but cannot succeed due to legal challenges.[34] After California removed non-medical exemptions for school entrance, lawsuits were filed arguing for the right for children to attend school regardless of their vaccination history, and to suspend the bill’s implementation altogether. [34] However, all such lawsuits ultimately failed.[35]

Health care workers[edit]

Most es have some kind of requirement in place that at least some kinds of health care workers receive certain vaccinations intended to protect their patients from having communicable diseases passed to them through the health care workers. The vaccines at issue often include those for influenza, measles, hepatitis B for healthcare workers likely to be exposed to human blood, and rubella for healthcare workers likely to be in with pregnant women.

Military personnel[edit]

Judge’s cartoon of Rudyard Kipling’s famous poem “The White Man’s Burden” in 1899. The poem’s philosophy quickly was utilized to explain/justify the United es response to annexation of the Philippines. The United es used the “white man’s burden” as an argument for imperial control of the Philippines and Puerto Rico on the basis of moral necessity to ensure the spread of civility and modernity.

Immunizations are often compulsory for military enlistment in the U.S.[36] The United es has a very complex history with compulsory vaccination, particularly in enforcing compulsory vaccinations both domestically and abroad to protect American soldiers during s of war. There are hundreds of thousands of examples of soldier deaths that were not the result of combat wounds, but were instead from disease.[37] During the American Revolutionary War, General George Washington required American soldiers to undergo variolation for smallpox out of concern that the British, who had long engaged in that practice in their own military, would be able to use smallpox as a weapon against the Continental Army. Among wars with high death tolls from disease is the Civil War where an estimated 620,000 soldiers died from disease. American soldiers in other countries have spread diseases that ultimately disrupted entire societies and healthcare systems with famine and poverty.[38]

Spanish-American War[edit]

The Spanish-American War began in April 1898 and ended in August 1898. During this the United es gained control of Cuba, Puerto Rico, and the Philippines from Spain. As a military police power and as colonizers the United es took a very hands-on approach in administering healthcare particularly vaccinations to natives during the invasion and conquest of these countries.[37] Although the Spanish-American War occurred during the era of “bacteriological revolution” where knowledge of disease was bolstered by germ theory, more than half of the soldier casualties in this war were from disease.[37] Unknowingly, American soldiers acted as agents of disease transmission, fostering bacteria in their haphazardly made camps. These soldiers invaded Cuba, Puerto Rico, and the Philippines and connected parts of these countries that had never before been connected due to the countries sparse nature thereby beginning epidemics.[37] The mobility of American soldiers around these countries encouraged a newfound mobility of disease that quickly infected natives.

Military personnel used Rudyard’s Kipling’s poem “The White Man’s Burden” to explain their imperialistic actions in Cuba, the Philippines, and Puerto Rico and the need for the United es to help the “dark-skinned Barbarians”[37] reach modern sanitary standards. American actions abroad before, during, and after the war emphasized a need for proper sanitation habits especially on behalf of the natives. Natives who refuse to oblige with American health standards and procedures risked fines or imprisonment.[37] One penalty in Puerto Rico included a $10 fine for a failure to vaccinate and an additional $5 fine for any day you continue to be unvaccinated, refusal to pay resulted in ten or more days of imprisonment. If entire villages refused the army’s current sanitation policy at any given they risked being burnt to the ground in order to preserve the health and safety of soldiers from endemic smallpox and yellow fever.[37] Vaccines were forcibly administered to the Puerto Ricans, Cubans, and Filipinos. Military personnel in Puerto Rico provided Public Health services that culminated in military orders that mand vaccinations for children before they were six months old, as well as a general vaccination order.[37] By the end of 1899 in Puerto Rico alone the U.S. military and other hired native vaccinators called practicantes, vaccinated an estimated 860,000 natives in a five-month period. This period began the United es’ movement toward an expansion of medical practices that included “tropical medicine” in an attempt to protect the lives of soldiers abroad.[37]

Читайте также:  Прививка против дифтерия коклюш столбняк график

Adverse event reporting[edit]

There are several programs for monitoring the safety of vaccines in the United es. Chief among these is the Vaccine Adverse Event Reporting System (VAERS), which is co-managed by the U.S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC) and the Food and Drug Administration (FDA). VAERS is a postmarketing surveillance program, collecting rmation adverse events (possible harmful side effects) that occur after administration of vaccines to ascertain whether the risk-benefit ratio is high enough to justify continued use of any particular vaccine. In addition to VAERS, the Vaccine Safety Data, and the Clinical Immunization Safety Assessment (CISA) Network are tools by which the CDC and FDA measure vaccine safety.[39]

Vaccine injury compensation[edit]

The National Vaccine Injury Compensation Program (VICP or NVICP) was established pursuant to the 1986 National Childhood Vaccine Injury Act (NCVIA), passed by the United es Congress in response to a threat to the vaccine supply due to a 1980s scare over the DPT vaccine. Despite the belief of most public health officials that claims of side effects were unfounded, large jury awards had been given to some plaintiffs, most DPT vaccine makers had ceased production, and officials feared the loss of herd immunity.[40] The U.S. Department of Health and Human Services set up the National Vaccine Injury Compensation Program (VICP) in 1988 to compensate individuals and families of individuals injured by covered childhood vaccines.[41]

The Office of Special Masters of the U.S. Court of Federal Claims, popularly known as “vaccine court”, administers a no-fault system for litigating vaccine injury claims. These claims against vaccine manufacturers cannot normally be filed in e or federal civil courts, but instead must be heard in the U.S. Court of Federal Claims, sitting without a jury.[40] Compensation covers medical and legal expenses, loss of future earning capacity, and up to $250,000 for pain and suffering; a death benefit of up to $250,000 is available. If certain minimal requirements are met, legal expenses are compensated even for unsuccessful claims.[42] Since 1988, the program has been funded by an excise tax of 75 cents on every purchased dose of covered vaccine. To win an award, a claimant must have experienced an injury that is named as a vaccine injury in a table included in the law within the required period or show a causal connection. The burden of proof is the civil law preponderance-of-the-evidence standard, in other words a showing that causation was more likely than not. Denied claims can be pursued in civil courts, though this is rare.[40]

The VICP covers all vaccines listed on the Vaccine Injury Table maintained by the Secretary of Health and Human Services; in 2007 the list included vaccines against diphtheria, tetanus, pertussis (whooping cough), measles, mumps, rubella (German measles), polio, hepatitis B, varicella (chicken pox), Haemophilus influenzae type b, rotavirus, and pneumonia.[43] From 1988 until 8 January 2008, 5,263 claims relating to autism, and 2,865 non-autism claims, were made to the VICP. 925 of these claims, one autism- (see previous rulings), were compensated, with 1,158 non-autism and 350 autism claims dismissed; awards (including attorney’s fees) totaled $847 million.[44] As of October 2019, $4.2 Billion in compensation (not including attorneys fees and costs) has been awarded over the forty-three year history of the program.[45]

References[edit]

  1. ^ “Immunization Schedules”. Centers for Disease Control and Prevention. Retrieved 12 April 2016.
  2. ^ 21 CFR 312.23(a)(8).
  3. ^ Abramson, Brian Dean (2019). “2”. Vaccine, Vaccination, and Immunization Law. Bloomberg Law. p. 11.
  4. ^ 671 F.3d 1275 (D.C. Cir. 2012).
  5. ^ a b Nielson, Aaron (August 14, 2018). “Judge Kavanaugh and justiciability”. SCOTUSblog.
  6. ^ “Group Must Petition Congress, Not Court, To Remove Mercury Preservative in Vaccines”. Bloomberg Law, United es Law Week. March 20, 2012.
  7. ^ Abramson, Brian Dean (2019). “5”. Vaccine, Vaccination, and Immunization Law. Bloomberg Law. p. 13.
  8. ^ “Measles Outbreak: N.Y. Eliminates Religious Exemptions for Vaccinations”. New York s. June 13, 2019. d from the original on June 14, 2019.
  9. ^ a b “es with Religious and Philosophical Exemptions from School Immunization Requirements”. National Conference of e Legislatures. Retrieved 1 July 2015.
  10. ^ Ciolli A (September 2008). “Mandatory school vaccinations: the role of tort law”. The Yale Journal of Biology and Medicine. 81 (3): 129-37. PMC 2553651. PMID 18827888.
  11. ^ May T, Silverman RD (March 2003). “‘Clustering of exemptions’ as a collective action threat to herd immunity”. Vaccine. 21 (11-12): 1048-51. doi:10.1016/S0264-410X(02)00627-8. hdl:1805/6156. PMID 12559778.
  12. ^ Faiola, Anthony; Srinivas, Preethi; Karanam, Yamini; Chartash, David; Doebbeling, Bradley (2014). “Viz Com”. Proceedings of the extended abstracts of the 32nd annual ACM conference on Human factors in computing systems – CHI EA ’14. pp. 1705-1710. doi:10.1145/2559206.2581332. hdl:1805/6156. ISBN 978-1-4503-2474-8 . S2CID 18498065.
  13. ^ Diekema DS (May 2005). “Responding to parental refusals of immunization of children”. Pediatrics. 115 (5): 1428-31. doi:10.1542/peds.2005-0316. PMID 15867060.
  14. ^ “ed Child and Adolescent Immunization Schedule for ages 18 years or younger – United es, 2020” (PDF). CDC. Retrieved 2014-02-08.
  15. ^ “ed Adult Immunization Schedule for ages 19 years or older – United es, 2020” (PDF). CDC. Retrieved 28 May 2020.
  16. ^ “Report of Medical Examination and Vaccination Record”. USCIS.
  17. ^ Jordan M (2008-10-01). “Gardasil requirement for immigrants stirs backlash”. Wall Street Journal. Retrieved 2009-01-18.
  18. ^ “HPV vaccine no longer required for green cards”. nbcnews.com. 17 November 2009.
  19. ^ “Ethical Issues and Vaccines | History of Vaccines”. www.historyofvaccines.org. Retrieved 2019-04-30.
  20. ^ “Vaccine rmation ement | Facts VISs | CDC”. www.cdc.gov. 2019-04-03. Retrieved 2019-04-30.
  21. ^ McAllister-Grum K (2017). “Pigments and Vaccines: Evaluating the Constitutionality of Targeting Melanin Groups for Mandatory Vaccination”. The Journal of Legal Medicine. 37 (1-2): 217-247. doi:10.1080/01947648.2017.1303288. PMID 28910223. S2CID 205505188.
  22. ^ a b c Hodge JG, Gostin LO (2001). “School vaccination requirements: historical, , and legal perspectives”. Kentucky Law Journal. 90 (4): 831-90. PMID 15868682.
  23. ^ Tolley, Kim (May 2019). “School Vaccination Wars”. History of Education Quarterly. 59 (2): 161-194. doi:10.1017/heq.2019.3.
  24. ^ a b c Malone, Kevin M; Hinman, Alan R (2003). “The Public Health Imperative and Individual Rights”. Law in Public Health Practice: 262-84.
  25. ^ 260 U.S. 174 (1922).
  26. ^ 321 U.S. 158 (1944).
  27. ^ Brian Dean Abramson, Vaccine, Vaccination, and Immunization Law (Bloomberg Law, 2019), 6-10.
  28. ^ 321 U.S. at 166-67.
  29. ^ Horowitz, Julia (30 June 2015). “California governor s strict school vaccine legislation”. Associated Press. Retrieved 30 June 2015.
  30. ^ Goldstein, N. D.; Purtle, J.; Suder, J.S. (November 18, 2019). “Association of Vaccine-Preventable Disease Incidence With Proposed e Vaccine Exemption Legislation”. JAMA Pediatrics. 174 (1): 88-89. doi:10.1001/jamapediatrics.2019.4365. PMC 6865316. PMID 31738369.
  31. ^ Wang, Eileen; Clymer, Jessica; Davis-Hayes, Cecilia; Buttenheim, Alison (2014). “Nonmedical Exemptions From School Immunization Requirements: A Systematic Review”. American Journal of Public Health. 104 (11): 62-84. doi:10.2105/AJPH.2014.302190. PMC 4202987. PMID 25211732.
  32. ^ “Is it bad policy?”. NCSL. 17 January 2019. Retrieved 9 February 2018.
  33. ^ Cantor, Julie D. (11 July 2019). “Mandatory Measles Vaccination in New York City – Reflections on a Bold Experiment”. New England Journal of Medicine. 381 (2): 101-103. doi:10.1056/NEJMp1905941. PMID 31167046.
  34. ^ a b Barraza, Leila; Schmit, Cason; Hoss, Aila (2017). “The Latest in Vaccine Policies: Selected Issues in School Vaccinations, Healthcare Worker Vaccinations, and Pharmacist Vaccination ity Laws”. Journal of Law, Medicine & Ethics. 45 (S1): 16-19. doi:10.1177/1073110517703307. PMC 5503112. PMID 28661302.
  35. ^ “California’s mandatory-vaccination law survives court test”. SFChronicle.com. July 4, 2018.
  36. ^ United es Department of Defense. “MilVax homepage”. Retrieved 2007-07-25.
  37. ^ a b c d e f g h i Willrich, Michael (2010). Pox: An American History. New York, New York: Penguin Group. pp. 117-165. ISBN 9781101476222 .
  38. ^ “Vaccine Scheduler | ECDC”. vaccine-schedule.ecdc.europa.eu. Retrieved 2019-10-08.
  39. ^ Centers for Disease Control and Prevention, Vaccine Safety Monitoring at CDC, retrieved 2015-03-11.
  40. ^ a b c Sugarman SD (2007). “Cases in vaccine court – legal battles over vaccines and autism”. N Engl J Med. 357 (13): 1275-77. doi:10.1056/NEJMp078168. PMID 17898095.
  41. ^ Edlich RF; Olson DM; Olson BM; et al. (2007). “Up on the National Vaccine Injury Compensation Program”. J Emerg Med. 33 (2): 199-211. doi:10.1016/j.jemermed.2007.01.001. PMID 17692778.
  42. ^ “Filing a claim with the VICP”. Health Resources and Services Administration. Retrieved 2013-08-19.
  43. ^ “Vaccine Injury Table”. Health Resources and Services Administration. 2007. Retrieved 2008-01-22.
  44. ^ “National Vaccine Injury Compensation Program istics reports”. Health Resources and Services Administration. 2008-01-08. d from the original on September 23, 2011. Retrieved 2008-01-22.[failed verification]
  45. ^ “National Vaccine Injury Compensation Program Monthly istics Report”. Health Resources and Services Administration (HRSA). U.S. Department of Health and Human Services. October 2019.

See also[edit]

Источник